در آستانه آغاز ماه رجب و سالروز میلاد خجسته امام محمد باقر(ع)، حرم مطهر رضوی با نصب کتیبه‌های مناسبتی آذین‌بندی شده و آماده میزبانی از ارادتمندان انیس‌النفوس(ع) در این بارگاه نورانی است.

حرم مطهر رضوی مهیای میلاد امام محمد باقر(ع) شد

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت یکم رجب ولادت باسعادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولادت باقر العلوم(ع)، خادمان بارگاه ملکوتی رضوی به استقبال این ماه پربرکت رفتند و با فضاآرایی ویژه رنگ و بویی دیگر به این آستان مقدس بخشیدند. 
در این راستا کتیبه‌آرایی حرم مطهر حضرت رضا(ع) با نصب بیش از 500 مترمربع کتیبه و پرچم انجام شده است چنان‌که کتیبه‌های دیواری عید مبارک در صحن‌های آزادی، انقلاب اسلامی، گوهرشاد، جمهوری اسلامی، غدیر و کوثر به چشم می‌خورد. 
در این میان، یک کتیبه بزرگ مناسبتی نیز بر بلندای ایوان طلای صحن انقلاب اسلامی چشم‌نوازی می‌کند که به عبارت «یا محمد بن علی ایها الباقر(ع)» مزین است. پرچم‌های رنگی نیز در صحن پیامبر اعظم(ص) قابل مشاهده است.
 

فضاآرایی با گل و نور 
به این مناسبت همچون دیگر اعیاد فرخنده، ریسه‌های رنگی در صحن‌های مختلف در ایام شب روشن می‌شود و رنگ و بوی عیدانه آستان جانان بیش از پیش در نظر دلدادگان شمس‌الشموس(ع) خواهد شد. 
همچنین در آستانه ماه رجب، خادمان خوش ذوق حرم مطهر رضوی با تعبیه مجموعه گل‌های تر و تازه در صحن‌ها و بست‌ها و بازپیرایی گل‌های آپارتمانی در مسیرهای تشرف زائرین و مجاورین، زیبایی معماری این قطعه بهشتی را دوچندان کرده‌اند. 
 

آمادگی بخش‌های خدمت‌رسان
چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در صحن‌های کوثر، غدیر و امام حسن مجتبی(ع) و باغ رضوان نیز با مشارکت مواکب خدمت‌رسان و خادمیاران رضوی با توزیع چای شیرین و دیگر اقلام متبرک پذیرای محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) در این آستان مقدس هستند.
شایان ذکر است، سایر بخش‌های خدمت‌رسان حرم مطهر همچون بخش‌های فرش، تنظیف، بهداشت، امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و دفاتر امانات، دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز با اتخاذ پیش‌بینی‌های لازم آماده ارائه خدمات به زائرین و مجاورین در ایام این عید مبارک است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.